Domeniile de activitate

a) Dezvoltarea limbajului

Un aspect evident important îl constituie dezvoltarea lingvistică.

Cunoaşterea şi învăţarea limbii şi a culturii unui popor este o mare provocare pentru copil si se realizeaza prin intermediul  limbajului.Limbajul este un rezultat al dezvoltarii simturilor si manifestat cu ajutorul limbii.  Copiii înregistrează noţiuni din mediul lor înconjurător şi astfel se dezvoltă imitând propriul lor limbaj.

Copilul este încurajat să-şi dezvolte limbajul zi de zi prin jocuri de mişcare, basme, povestiri, cântece, jocuri în cerc dar mai ales în interacţiunea copil-educator , copil-copil ,copil-adul, copil-mediul inconjurator.

b) Jocul liber

În timpul jocului,  copilul dezvoltă aptitudini care mai târziu vor fi esenţiale în viaţă: concentrarea, noţiuni de cauzalitate, însuşiri fizice şi chimice ale obiectelor, reguli de comportament, moralitate şi toleranţă, soluţionarea conflictelor.Jocul este astfel mult mai mult decât o „preocupare” oarecare. Este modul elementar de expresie a copilului şi este absolut necesar pentru dezvoltarea fizică, psihică şi intelectuală.

În cadrul   grupei copiii vor găsi jocuri şi jucării special alese, specifice pedagogiei Waldorf , pentru a-i conduce spre o activitate constructivă dar plina de fantezie si imaginatie. Toate jucăriile sunt disponibile tuturor copiilor si sunt confectionate din material natural/ lemn, fetru, matase,elemente naturale. Ei îşi vor putea alege singuri jocul sau jucăria preferată.

Activitati curriculare de baza:

  • bricolaj cu diferite materiale ( ceara, lut, lemn, foarfeca, hartie de matase si hartie cerata)
  • pictură şi desen liber cu materiale naturale pe baza de apa si ceara si pigmenti naturali
  • lectură individuala a unor povesti clasice frumos realizate
  • activităţi muzicale cu ajutorul instrumentelor muzicale: flaut, lira
  • jocuri de miscare si dansuri populare
  • cercuri de discuţii / jocuri interactive
  • joc de roluri / teatru / mimică /teatru de masa
  • activitate gospodărească: gătit, cusut, ţesut

 

c) Activităţi opţionale

Activitatile optionale sunt parte integrala din curricula Waldorf: euritmie, muzica si limba germana.

Euritmia este considerata o arta, dar si o practica pedagogica, si se caracterizeaza prin reprezentarea vizuala (gestuala) a vorbirii sau muzicii. Exercitiile euritmice sunt esentiale in dezvoltarea copilului ca intreg. Ele isi aduc contributia atat in dezvoltarea fizica, cat si cognitiva, sociala sau emotionala